Surah Al-Mu'minun : Ayat 99 - 100

Kesudahan golongan yang kufur ingkar itu apabila sampai ajal maut kepada salah seorang di antara mereka, berkatalah ia: "Wahai Tuhanku, kembalilah daku (hidup semula di dunia) - Supaya aku mengerjakan amal-amal yang soleh dalam perkara-perkara yang telah aku tinggalkan". Tidak! Masakan dapat? Sesungguhnya perkataannya itu hanyalah kata-kata yang ia sahaja yang mengatakannya, sedang di hadapan mereka ada alam barzakh (yang mereka tinggal tetap padanya) hingga hari mereka dibangkitkan semula (pada hari kiamat).

Wednesday, August 18, 2010

Poster kempen pilihanraya yang berkesan



Islamophobia-Watch

Dalam blognya, Indigo Jo Blogs, Yusuf Smith memaparkan tentang satu risalah (gambar) yang diedarkan oleh Ahli Perlimen dari Parti Buruh, Phil Woolas semasa kempen pilihanraya baru-baru ini dalam kawasan Oldham Timur dan Saddleworth.

Dua hari sebelum membuang undi, Pemimpin Liberal di Oldham Council telah membuat laporan kepada Suruhanjaya Kesamaan dan Hak Asasi Manusia tentang bahan kempen pilihanraya yang digunakan oleh Woolas. “Saya percaya bahawa risalah kempen berbentuk hasutan sebegini boleh menjejaskan hubungan masyarakat dan menyekat usaha pomosi kesamaan kaum”, tulis beliau.

Calon Parti Liberal Elwyn Watkins (gambar), yang tewas kepada Woolas dengan jumlah undi terkurang sebanyak 103 , telah mencabar keputusan pilihanraya itu atas asas tuduhan palsu yang dibuat keatasnya dalam risalah berkenaan, termasuk menuduh beliau meminta sokongan “pelampau Muslim”. Perbicaraan dijadualkan pada 13 September untuk menetukan samada pilihanraya patut diadakan semula.

Sumber : beritaislamglobal.blogspot.com

No comments:

Post a Comment