Surah Al-Mu'minun : Ayat 99 - 100

Kesudahan golongan yang kufur ingkar itu apabila sampai ajal maut kepada salah seorang di antara mereka, berkatalah ia: "Wahai Tuhanku, kembalilah daku (hidup semula di dunia) - Supaya aku mengerjakan amal-amal yang soleh dalam perkara-perkara yang telah aku tinggalkan". Tidak! Masakan dapat? Sesungguhnya perkataannya itu hanyalah kata-kata yang ia sahaja yang mengatakannya, sedang di hadapan mereka ada alam barzakh (yang mereka tinggal tetap padanya) hingga hari mereka dibangkitkan semula (pada hari kiamat).

Tuesday, November 16, 2010

Ujian tengok payu dara


beritaislamglobal.blogspot.com (Oiginal English version here)
DUBAI (Sara Ghasemilee)

Nak berhijrah ke Denmark? Pastikan anda sanggup melihat sepasang payu dara wanita bogel terlebih dahulu. Itulah saranan yang dibuat oleh Peter Skaarup (gambar), jurucakap polisi luar negara parti Rakyat Denmark.


Menurut Skaarup, sebuah filem dokumentari tentang Denmark yang akan ditayangkan sebagai sebahagian ujian imigrasi kepada pendatang asing perlu juga dimasukkan gambar payu dara bagi menakut-nakutkan golongan extremis dari memasuki negara Skandinavia itu.

Ini kerana seorang wanita yang berada di pantai tanpa coli itu melambangkan keterbukaan-fikiran rakyat Denmark, jelas Skaarup.

Ini, katanya, sesuai terutamanya kepada imigran-imigran dari kalangan masyarakat extremis Islam di mana wanita ditindas dan tidak dibenarkan menayangkan seksualiti mereka sekalipun rambut. Sebaliknya, wanita Denmark dibenarkan memakai—atau tidak memakai – apa yang mereka suka, sambil menegaskan yang kenyataannya bukan bertujuan memprovokasi sesiapa.

“Jika anda datang dari masyarakat yang patuh pada agama, itu boleh membuatkan anda berhenti dan berfikir, oh tidak, saya tidak mahu berada dalam suasana begitu”, kata Skaarup kepada akhbar Denmark, Jyllandsposten.

“Mandi tanpa coli bukan sesuatu yang biasa dilihat di pantai Pakistan, tapi dianggap normal di Denmark. Saya yakin apabila kita memasukkan gambar-gambar payu dara wanita dalam tayangan tersebut, golongan extremis akan berfikir dua kali sebelum memutuskan untuk datang ke Denmark,” katanya.

Sebuah filem yang serupa dihasilkan di Belanda, yang menayangkan babak-babak dua lelaki bercium dan wanita tanpa-coli mandi di pantai. Satu tindakan yang Skaarup rasa, perlu dicontohi oleh filem Denmark.

Bagaimanapun tidak semua teruja denga ide Skaarup tersebut. Jurucakap Integrasi dari Parti Konsevatif, satu dari dua parti kerajaan, Naser Khader (gambar)berkata “sepasang payu dara tanpa coli bukannya penghalang kepada extremisme.”


“Ini agak bertentangan, golongan pelampau terlalu takutkan seks sehingga mereka berpusu-pusu ke sempadan. Mungkin kita boleh cuba dengan khinzir bogel,” tulis Khader dalam laman rangkaian sosial Facebooknya.

2 comments:

  1. omongannya biar di telanjangi terus deh.. kayak bisa sedep mata mandang pandangan indah..

    ReplyDelete