Surah Al-Mu'minun : Ayat 99 - 100

Kesudahan golongan yang kufur ingkar itu apabila sampai ajal maut kepada salah seorang di antara mereka, berkatalah ia: "Wahai Tuhanku, kembalilah daku (hidup semula di dunia) - Supaya aku mengerjakan amal-amal yang soleh dalam perkara-perkara yang telah aku tinggalkan". Tidak! Masakan dapat? Sesungguhnya perkataannya itu hanyalah kata-kata yang ia sahaja yang mengatakannya, sedang di hadapan mereka ada alam barzakh (yang mereka tinggal tetap padanya) hingga hari mereka dibangkitkan semula (pada hari kiamat).

Wednesday, January 26, 2011

Leila beli villa untuk anak 6 tahun


beritaislamglobal.blogspot.com

Akhbar "Le Figaro" Perancis melaporkan bahawa isteri mantan presiden Tunisia yang digulingkan, Leila Trabelsi telah membelikan anaknya yang masih berusia enam tahun beberapa buah rumah mewah di Perancis dan didaftarkan atas nama anaknya itu.

Menurut akhbar itu Leila Trabelsi pada September lalu berkunjung ke Perancis untuk pembelian sebuah rumah mewah di jalan "Foch", yang terletak di lingkaran 16, untuk anaknya yang bernama Muhammad Zainal Abidin, yang digelar media sebagai "Maharaja dari keluarga kecil."



Untuk memastikan masa depan puteranya tersebut, Leila juga membeli sebuah stadium olahraga untuk musim sejuk. Selain itu Muhammad Zainal Abidin dibelikan dua villa mewah di kawasan pantai ternama, Cote d'Azur di wilayah Perancis Selatan, yang merupakan salah satu daerah pelancongan yang paling berprestij di dunia.



Sebelum ini akhbar Le Monde melaporkan bahwa menurut laporan dari sumber perisikan Perancis menunjukkan bahawa Leila Trabelsi 'merampas' emas Tunisia seberat 1.5 ton sebelum melarikan diri bersama suaminya dari Tunisia pada 14 Januari lalu.

Leila Trabelsi dikenali kerana telah mendapat pengaruh besar dalam mengendalikan pemerintahan suaminya Ben Ali, bahkan perdana menteri Tunisia Muhammad Ghannouchi mengatakan bahawa sebenarnya yang berkuasa di Tunisia adalah Leila bukan Ben Ali.(fq/imo)

BIG : Masih sempat kalau nak order keranda & kubur emas...

4 comments:

  1. Semakin banyak harta,semakin tinggi pengaruh kekuasaan, semakin beratlah azab siksa yang menanti jika harta dan pengaruh kekuasaan tidak digunakan untuk menegakkan syiar Islam Jihad Fi SabillLLah menuntut redha Allah yang bermula sejak dari alam kubur lagi.

    mayathidup007

    ReplyDelete
  2. first lady ala-ala firaun ada di mana-mana.

    ReplyDelete
  3. rosmah mansor, menteri perdana yg merupakan suami si najib pun 2 x 5 jugak...

    ReplyDelete
  4. N.AJIS UTANG NYAWA NGAN ROSMAH? BETOL U TAK'CAYA BACA THE STAR ARI NI Thursday February 17, 2011
    IJN poised to be first to treat heart disease without surgery

    KUALA LUMPUR: The National Heart Institute (IJN) is set to become the first health institution in the Asia-Pacific region to use a new technology to correct leaking mitral valves without surgery.

    IJN chief executive officer Tan Sri Dr Robaayah Zambahari said currently, the treatment of leakages was via surgical valve replacement or surgical valve repair which required open heart surgery.

    In her briefing to the Association of Wives of Ministers and Deputy Ministers (Bakti), Dr Robaayah said the new technique called MitralClip adapted basic surgical concepts to narrow the valve, hence correcting the leak.

    Dr Robaayah added that the newly-introduced technology was safer and more suitable for patients who had a high risk for surgery.

    She added that the first 10 cases with clinical experts, inclusive of MitraClip components and training, required an estimated funding of RM1mil. Robaayah hoped it would be made available in Malaysia by year-end.

    Bakti president Datin Seri Rosmah Mansor later presented a cheque for RM300,000 while 1Malaysia Development Berhad (1MDB) presented another cheque for RM700,000 to IJN’s charity arm, IJN Foundation.

    “IJN’s effort will help save the lives of 10 patients who cannot afford to pay for the treatment,” Rosmah said.

    This is not the first time Bakti has come forward to assist IJN in medical advancement. Last year, it donated RM50,000 to fund IJN’s stem cell research and development.

    ReplyDelete