Surah Al-Mu'minun : Ayat 99 - 100

Kesudahan golongan yang kufur ingkar itu apabila sampai ajal maut kepada salah seorang di antara mereka, berkatalah ia: "Wahai Tuhanku, kembalilah daku (hidup semula di dunia) - Supaya aku mengerjakan amal-amal yang soleh dalam perkara-perkara yang telah aku tinggalkan". Tidak! Masakan dapat? Sesungguhnya perkataannya itu hanyalah kata-kata yang ia sahaja yang mengatakannya, sedang di hadapan mereka ada alam barzakh (yang mereka tinggal tetap padanya) hingga hari mereka dibangkitkan semula (pada hari kiamat).

Sunday, November 21, 2010

Putin adalah pengkhianat!


beritaislamglobal.blogspot.com (Original English version here)

Menurut beberapa blogger Russia, orang yang bertanggungjawab mendedahkan pegawai perisikan rahsia yang bekerja di AS pada musim panas lalu adalah sebenarnya bekas ketua perkhidmatan keselamatan persekutuan (FSB), dan sekarang memegang jawatan sebagai perdana menteri Persekutuan Rusia, Vladimir Putin.


Para blogger merujuk kepada maklumat yang boleh dipercayai yang datangnya dari pihak media Rusia dan media asing yang tersiar pada lewat 1990an bahawa pada lewat 1980an, Major Putin yang pada masa itu bertugas dengan KGB, telah dipindahkan dari operasi luar negara ke operasi dalam negara kerana dikatakan mempunyai “hubungan tanpa kebenaran” dengan wakil-wakil perkhidmatan rahsia Barat.

Lewat tahun 1990an, akhbar Barat menulis secara terbuka tentang Putin yang menjadi perisik serentak kepada BND (Jerman Barat) dan CIA, di mana beliau kemudiannya menyalurkan pula maklumat tentang BND kepada CIA.

Dengan pendapatan lumayan, dia pergi ke Austria pada 1990 untuk membeli rumah yang pada masa itu memang tidak mampu dimiliki oleh mana-mana mejar KGB berpendapatan rendah.

Putin, yang terkenal dengan sikap pendendam dan bukan dari jenis pemaaf, mengambil tindakan membalas dendam terhadap ajen-ajen rahsia Rusia di luar negara yang mengganggu periuk nasinya: Putin mengambil sebahagian besar wang yang diperuntukkan oleh KGB Moscow kepada ajen-ajen yang dilantik sendiri oleh Putin di Jerman, Austria and Switzerland, dan bonus-bonus yang diterima Putin dari CIA dan BND kerana mendedahkan maklumat tentang ajen-ajen yang bekerja untuk KGB.

Apabila Kolonel Putin dilantik sebagai Pengarah FSB oleh Yeltsin, beliau mendedahkan kepada bos-bosnya di Amerika tentang semua rangkaian pegawai rahsia Rusia di AS dan segala maklumat yang dia tahu selaku ketua FSB.

Blogger-blogger menyatakan bahwa maklumat tentang pengkhianatan Putin dibuktikan dengan data-data di AS.

Mengimbas kembali bagaimana FBI menghantar sebahagian fail-fail perisik Rusia kepada mahkamah Amerika bagi mendapatkan waran tangkapan ke atas mereka. Maklumat terawal terkandung dalam fail tersebut bertarikh Januari 2000 tentang pengambaran filem rahsia tentang seorang ajen perisikan Rusia Vicky Pelaez, isteri kepada "Juan Lazaro", atau Jeneral Perkhidmatan Perisikan Asing (SVR) Vasenkov. Pengambaran filem tersebut dilakukan oleh ajen-ajen FBI dalam sebuah taman di Mexico, menunjukkan Mrs. Pelaez menerima sejumlah wang dari seorang pegawai perisikan Rusia kerana terlibat dalam rangkaian haram Rusia di AS.


Vicky Pelaez dan Jeneral Vasenkov telah berada di bawah pemerhatian perkhimatan keselamatan persekutuan di penghujung tahun 1990an, iaitu ketika Kolonel Vladimir Putin memegang jawatan sebagai pengarah perkhidmatan keselamatan persekutuan (FSB).

Para blogger menyatakan bahawa Putin dan pegawai-pegawai perisikan kanan yang lain yang bertugas untuk AS di Rusia sedang cuba mengalihkan kesalahan pengkhianatan mereka kepada orang-orang yang tidak bersalah seperti Kol. SVR Shcherbakov atau Kol. SVR Poteyev, dan mereka dengan sengaja tidak mengendahkan fakta tentang rangkaian perisik Rusia yang dikhianati pada lewat tahun 1990an itu.

Baru-baru ini, satu rangkaian pegawai perisik AS di Rusia membuat pembohongan kepada media Rusia apabila mendedahkan bekas penolong ketua Direktorat AS "C" (perisikan rahsia) SVR Rusia, Kol. Poteyev sebagai orang bertanggungjawab mendedahkan pegawai-pegawai perisikan Rusia yang bertugas di AS, tulis blogger.

"Mahkamah rahsia menanti pengkhianat", kata blogger.



Department of Monitoring
Kavkaz Center

1 comment:

  1. puak ni ade d mana2 x caya tanya i.keLemhn ceLake2 ni semua org tau dah,tungu nk titik je,

    ReplyDelete