Surah Al-Mu'minun : Ayat 99 - 100

Kesudahan golongan yang kufur ingkar itu apabila sampai ajal maut kepada salah seorang di antara mereka, berkatalah ia: "Wahai Tuhanku, kembalilah daku (hidup semula di dunia) - Supaya aku mengerjakan amal-amal yang soleh dalam perkara-perkara yang telah aku tinggalkan". Tidak! Masakan dapat? Sesungguhnya perkataannya itu hanyalah kata-kata yang ia sahaja yang mengatakannya, sedang di hadapan mereka ada alam barzakh (yang mereka tinggal tetap padanya) hingga hari mereka dibangkitkan semula (pada hari kiamat).

Friday, November 12, 2010

GBU-39 - hadiah untuk Arab



beritaislamglobal.blogspot.com (Original English Version here)

Tentera udara Israel tidak lama lagi akan mula menerima kumpulan pertama peluru berpanduan-tepat buatan Amerika yang akan meningkatkan keupayaannya mengebom sasaran-sasaran spesifik, lapor Jerusalem Post, Ahad lalu.

Akhbar berbahasa Inggeris itu berkata bahawa tentera udara Israel akan menjadi pasukan tentera udara pertama di luar AS yang dibekalkan dengan Bom Diameter Kecil (SDB), yang dihasilkan oleh Boeing, dan mempunyai kuasa pemusnah berpotensi tinggi.

Kongres Amerika meluluskan perjanjian yang dibuat pada 2008 untuk membekalkan Israel dengan 1000 unit bom pintar GBU-39 bernilai 77 juta dollar.

Bom berteknologi GPS itu mempunyai keupayaan jarak 110 km itu di panggil “bunker-busters” (pemusnah-kubu) dan boleh menembusi sehingga 90 sm simen padu.

Walaupun beratnya hanya 113.4 kg dengan panjang dan lebar sekitar 180 sm dan 19 sm, keupayaannya melakukan pemusnahan menyamai bom-bom yang lebih berat dan bersaiz besar.

Menurut beberapa pegawai keselamatan, bom-bom ini boleh dibawa oleh jet F-15 sehingga 20 unit, dan sekaligus menjadikan jet itu sebagai “mesin pembunuh” paling efektif.

Saksikan ujian GBU-39 menembusi bunker.





1 comment:

  1. itu bukan hadiah untuk Arab, tapi hadiah untuk Mujahid Islam. Pak Arab ramai yg baik dgn Israel, ada yg kafir, ada yg menentang Islam. Tidak tepat hadaih untuk Arab

    ReplyDelete